**Köpvillkor butik**  

Gäller från och med: 2025-01-30  

Senast uppdaterad: 2025-01-30  

 

  1. ALLMÄN INFORMATION  
  2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE  
  3. BETALNING  
  4. LEVERANS  
  5. TRANSPORTSKADA  
  6. GARANTI, REKLAMATION & FEL I VARA  
  7. DIGITALA TJÄNSTER OCH DIGITALT INNEHÅLL  
  8. FORCE MAJEURE  
  9. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN  
  10. INTEGRITETSPOLICY  
  11. ÖVERLÅTELSE AV AVTALET  
  12. TVIST  
  13. ÖVRIGT 
  14. Service 
  15. Webshop allmänna villkor

 

 

### 1. ALLMÄN INFORMATION  

Dessa köpvillkor reglerar avtalet mellan kunden och en återförsäljare av SWIIM:s produkter (hädanefter ”Säljaren”). Observera att det inte föreligger något avtal direkt mellan kunden och SWIIM.  

 

SWIIM AB, organisationsnummer 556294–4818 (hädanefter ”SWIIM”), är den huvudsakliga tillverkaren och leverantören till återförsäljaren. Säljaren ansvarar för att ge kunden produktgarantier enligt dokumentationen som medföljer produkten. Dessa garantier är personliga och gäller inte vid eventuell vidareförsäljning. Alla produkter från WatkinsWellness (Hotspring, EndlessPools, Freeflow) kan garantier flyttas förutsatt att man har skött vattenkemi och produkt på rätt sätt. Reklamationer och garantifrågor hanteras av den specifika Säljaren. Installations- och monteringsavtal tecknas separat mellan kunden och en vald leverantör.  

 

 

### 2. BESTÄLLNING OCH BEKRÄFTELSE  

Innan kunden bekräftar en order ska denne ha tagit del av produktens skötsel- och användarinstruktioner.  

Genom att signera en orderbekräftelse gör kunden en bindande beställning av produkterna enligt offerten. Offertens priser gäller i upp till fyra veckor, såvida annat inte anges.  

 

När Säljaren har tagit emot beställningen utfärdar denne en orderbekräftelse. Kunden ansvarar för att noggrant granska och godkänna denna. Efter sex veckor förfaller offerten om inte annat anges. När kunden signerar avropet av en order blir avtalet bindande.  

 

För specialanpassade varor, som måttbeställda produkter eller ej lagerhållna varor, gäller att dessa inte kan avbeställas efter att avropet är signerat. Leveransbesked ges därefter av Säljaren. Vid orderbekräftelse erläggs en handpenning om 20% av totaltbeloppet. Bg alt. Swish.

 

 

### 3. BETALNING  

Efter avrop skickar Säljaren en faktura. Leverans sker endast efter att full betalning mottagits, om inget annat avtalats. Vid sena betalningar debiteras ränta enligt gällande räntelag. Fakturan ska betalas senast sex arbetsdagar före leverans för att denna ska kunna genomföras.  



 

### 4. LEVERANS  

Leveransbeskedet anger vilken vecka produkten skickas från lagret. Transportören kontaktar kunden för att arrangera leveransen. Produkter levereras vanligtvis med kranbil eller lastbil med truck. Chauffören har rätt att neka leverans om vägen inte är tillgänglig för tunga fordon eller om lyftet kan orsaka skada. Då vi använder oss av tredjepartslogistik kan vi aldrig garantera en leverans. Swiim står ej för eventuella extra kostnader som kan uppstå för kund som elektriker, hantverkare mm. orsakat av en försening.

 

 

### 5. TRANSPORTSKADA  

Kunden ansvarar för att omedelbart inspektera godset vid mottagande och anmäla eventuella synliga skador eller saknade kollin till både transportören och Säljaren. Dolda skador ska rapporteras inom rimlig tid, och alla emballage ska sparas för eventuell inspektion.  

 

 

### 6. GARANTI, REKLAMATION OCH FEL I VARA  

Vid en godkänd reklamation ska Säljaren åtgärda felet eller ersätta produkten. Kunden måste kontakta Säljaren för att få ett reklamationsnummer och följa angivna instruktioner. Alla returer ska vara väl emballerade, och fotodokumentation bör bifogas.  

 

SWIIM:s generella garanti är två år från leveransdatum, förutsatt att produkterna används korrekt och enligt instruktionerna. Garantin täcker inte normala förslitningsdetaljer eller skador orsakade av yttre faktorer såsom åska, obalanserat vatten, eller felaktig vinterförvaring.  

 

 

### 7. DIGITALA TJÄNSTER OCH DIGITALT INNEHÅLL  

För produkter med digitala tjänster som levereras av tredje part ansvarar Säljaren inte för kompatibilitet eller funktionalitet. Kunden behöver kontakta den tredje parten för support och uppdateringar.  

 

 

### 8. FORCE MAJEURE  

Om oförutsedda händelser, som strejker, naturkatastrofer eller krig, förhindrar fullgörelse av avtalet ansvarar varken kunden eller Säljaren för förseningar eller uteblivna leveranser.  

 

 

### 9. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN  

Säljaren förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan förvarning, dock inte för redan lagda beställningar.  

 

 

### 10. INTEGRITETSPOLICY  

Säljaren behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddslagen och använder endast information som krävs för att uppfylla avtalet med kunden. Uppgifter delas inte med tredje part utan kundens samtycke.  

 

 

### 11. ÖVERLÅTELSE AV AVTALET  

Kunden får endast överlåta avtalet med skriftligt godkännande från Säljaren. Säljaren har rätt att överlåta avtalet inom sin koncern eller till en tredje part.  

 

 

### 12. TVIST  

Eventuella tvister avgörs av svensk domstol enligt svensk lag. Alternativt kan kunden vända sig till Allmänna reklamationsnämnden för rekommendationer.  

 

 

### 13. ÖVRIGT  

Manualer och instruktioner för tekniska produkter finns på SWIIM:s hemsida under respektive produkt.  

 

### 14. Service

Om spabad/pool inte är tillgänglig när vi kommer och det kräver en insats som inte tagits med i tidsberäkningen för att tillgängliggöra anläggningen avbryts arbetet och vi återkommer vid ett annat tillfälle. Denna kostnad debiteras enligt gällande taxa.

 

Startavgift: 2695:- I detta ingår 1 timmes arbetstid och bilkostnad. Är avståndet längre bort än 30km från butik adderas en bilkostnad.

 

Arbetskostnad 1195:-/tim.

Bilkostnad: 675:-

 

 

14#   **Köpvilkor WEBSHOP**  / beställning / Swimspa i gbg ab 559125-5772

 

De här villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Swimspa i göteborg ab, organisationsnummer: 559125-5772, nedan kallat ”SWIIM”. Försäljningen följer svensk gällande lagstiftning. SWIIM följer bestämmelserna i Konsumentköplagen, Distans- och hemförsäljningslagen samt Personuppgiftslagen.  

 

**Åldersgräns**  

För att göra ett köp på swiim.se krävs att du antingen är minst 18 år eller har tillstånd från din målsman.  

 

**Köpeavtal**  

Avtal om köp träffas när orderbekräftelse skickas till den e-postadress du uppgivit, efter att du lagt en order och antingen slutfört betalningen eller fått kreditgodkännande i butikens kassa.  

 

**Felaktiga uppgifter**  

Vi reserverar oss rätten att korrigera eventuella fel angående priser och leveranstider i efterhand.  

 

**Tryckfel och avvikelser**  

Vi kan inte garantera att produktinformation eller bilder alltid exakt matchar den faktiska produkten och vi tar förbehåll för eventuell avvikande information eller tryckfel i produktinformationen.  

 

**Betalning**  

Hos oss betalar du säkert och smidigt med Klarna som erbjuder ett antal olika betalalternativ, bland annat kort, faktura och delbetalning.  

 

– Villkor Klarna: [https://www.klarna.com/se/villkor/](https://www.klarna.com/se/villkor/)  

– Villkor Payson: [https://www.payson.se/sv/](https://www.payson.se/sv/)  

 

**Leverans**  

Fraktpris för paket är 124 kr (för spalock, se nedan). Din beställning skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar under förutsättning att varan finns i lager. Leverans sker till paketombud (undantag för spalock som sker med hemleverans, se nedan). Kunden aviseras via sms.  

 

**Ej uthämtat paket**  

Paketet ligger hos ombudet i 14 dagar. Hämtas paket inte ut går det i retur.  

 

Kostnaden för ej uthämtat paket är 150 kr. Kostnaden dras av från beloppet som återbetalas.  

 

**Leverans Spalock**  

Fraktpris för spalock är 1000 kr. Spalock skickas med DHL Hemleverans. Locket skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar (skulle locket inte finnas i lager kommer SWIIM att kontakta kunden om det). I samband med att locket skickas kommer SWIIM att maila instruktioner om hur du tar emot hemleveransen.  

 

DHL kontaktar kunden på telefon för leveranstid. Chauffören ringer ca 10–45 minuter före leverans.  

 

Vid utebliven mottagning tillkommer en ny utkörningskostnad. Om leverans misslyckas på grund av kunden, debiteras faktiska frakt- och returkostnader.  

 

**Transportskador**  

SWIIM ansvarar för varans skick under leveransen. Vid hemleverans bör du vid mottagande av försändelsen kontrollera för eventuella fraktskador genom att inspektera emballaget. Om emballaget är skadat ska detta dokumenteras tillsammans med chauffören innan försändelsen kvitteras. Ta bild på skadan och be även chauffören att ta en bild. Kvittera därefter försändelsen och ta emot paketet. Transportskador ska anmälas till [email protected] senast 5 dagar efter mottagen leverans. Om skadan rapporteras senare anses den ha uppkommit efter mottagandet av paketet.  

 

**Retur och ångerrätt**  

14 dagars returrätt gäller vid inköp från swiim.se i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Varan ska vara oskadad och oanvänd och förpackningen utan skador för att returen ska godkännas. Kostnaden för returfrakt belastar kunden genom att SWIIM gör avdrag för returfraktkostnaden vid återbetalning av köpbeloppet.  

 

– Returfrakt för paket: 150 kr.

– Returfrakt för lock: 1000 kr.  

 

SWIIM återbetalar produktbeloppet minskat med returfrakten när produkten inkommit till SWIIM i oskadat skick.  

 

**Byten**  

Om du vill byta behöver du först returnera den aktuella produkten och därefter genomföra ett nytt köp av önskad produkt på hemsidan.  

 

**Felaktig vara**  

Om du fått en felaktig vara som inte överensstämmer med produktbeskrivningen vid köpet, meddela oss via ”Felaktig vara” här. SWIIM står för returkostnaden och eventuell ny fraktkostnad om ny vara skickas ut.  

 

**Reklamation**  

Vid reklamation ska du meddela oss inom skälig tid från att du upptäckt ett fel. Skicka ett utförligt mail till [email protected] med en beskrivning av felet, bilder samt ordernummer. Vissa reklamationer bedöms av underleverantörer, vilket kan förlänga hanteringstiden. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten.  

 

**Garanti – Spalock**  

SWIIM erbjuder 1 års garanti på spalock. Garantin täcker material- och fabrikationsfel. Vanvård, normalt slitage och felanvändning omfattas ej av garantin.  




OFFERT

Drop pisara

6 sittplatser
Pris: 119.900kr

Lägg till din rubriktext här

The values we live by

Excellence

Viverra maecenas accumsan lacus vel. Risus ultricies tristique nulla aliquet enim tortor. Nam aliquam sem et tortor consequat id porta nibh

Results

Viverra maecenas accumsan lacus vel. Risus ultricies tristique nulla aliquet enim tortor. Nam aliquam sem et tortor consequat id porta nibh

Collaboration

Viverra maecenas accumsan lacus vel. Risus ultricies tristique nulla aliquet enim tortor. Nam aliquam sem et tortor consequat id porta nibh